Test letných pneumatík 215/60 R17 ACE 2017

6.3.2017

Redakcia magazínu ACE vybrala jedenásť dezénov na letný test s veľmi náročnými disciplínami, ktoré otestujú vysoké nároky SUV pneumatík. Všetky pneu musia preukázať, ako si s takýmito požiadavkami poradia, aby ich mohli vodiči bezpečne používať v bežnej prevádzke. V rozmere 215/60 R17 víťazí s prehľadom Continental PremiumContact 5, ktorý ako jediný nesie označenie "veľmi odporúčané". Poslednú priečku prekvapivo obsadil Michelin Latitude Tour HP s označením "podmienečne odporúčané".


Ako prebiehalo testovanie


Ako testovací automobil bol vybraný Opel Mokka. Celý test prebehol vo Francúzsku na skúšobnej trati Mireval.


Medzi testovacie disciplíny patria:

  • Meranie brzdnej dráhy na mokrom povrchu (z 80 km/h do zastavenia) a brzdná dráha v suchých podmienkach (zo 100 km/h do zastavenia).
  • Aquaplaning vr. priečneho aquaplaningu (pri výške vody 7 mm).
  • Manipulácia na mokrom aj suchom povrchu (vždy ide o subjektívne vyhodnotenie správania pneumatík pri riadení).
  • Vonkajší hluk (valenie pri 80 km/h v db).
  • Valivý odpor (skúška stroja pri zaťažení 5 886 Newtonov a tlaku vzduchu 2,1 bar).
  • Priemerná predajná cena vo februári 2017.

Continental si výborným výkonom zaslúžil prvé miesto. Jediný dezén so známkou "veľmi odporúčané". Predovšetkým výkony na mokrom povrchu, najlepšia brzdná dráha (aj na suchom povrchu), výborný handling aj aquaplaning vyniesli dezén PremiumContact 5 na vrchol celého testu. Aj v ostatných disciplínach sa mu darilo. Zaujímavosťou môže byť aj porovnanie hmotnosti SUV pneumatík. Tá sa navyšuje kvôli nutnému zosilneniu a schopnosti uniesť váhu robustných vozidiel. Prvý Continental sa drží veľmi slušne s váhou jednej pneumatiky 9,1 kg oproti poslednému Michelinu s 12,2 kg.


Spoločnosť Continental sa už mnoho rokov sústredí na znižovanie brzdných vzdialeností ako na mokrom, tak aj suchom povrchu. Pomocou PremiumContact 5 žne vavríny v rozmere SUV.

Vybrať e-shop

Aj druhý zástupca prémiového segmentu Goodyear EfficientGrip Performance si výborne viedol v oboch disciplínach brzdenia na mokrom aj suchom povrchu. Na prvý Continental stráca v ostatných testoch len minimálny počet bodov. V handlingu na suchej vozovke je dokonca o bod lepší. Goodyear aj Conti dali do svojich pneu to najlepšie, čo dnešná technológia ponúka, a to za pomerne slušnú cenu. Nestojí síce polovicu ako ázijský výrobca Sunny, ale ako z testu vyplýva, zaistí vášmu vozidlu a vám komfort a predovšetkým bezpečnú jazdu.

Vybrať e-shop

Falken Ziex ZE914 získal tretie miesto. Bodovo je na tom rovnako ako štvrtý Hankook K125 Ventus Prime 3. O poradí rozhodol výkon v brzdnej dráhe na mokrom povrchu, kde Falken predčil Hankook. Na prvý Continental však stráca v brzdných dráhach cenné body. Čo stráca na testovacej dráhe, vyrovnáva na predajnom pulte. Dostávame sa teda k dezénu s najlepším pomerom výkon vs cena.

Vybrať e-shop


Tabuľka s výsledkami testu


(100 % - 90 % z maxima), ( 89 % - 80 % z maxima), (79 % - 70 % z maxima), (69 % - 60 % z maxima), (pod 60 % z maxima)

Dezén Vybrať e-shop Hodnotenie
ACE
Sucho
(60 b.)
Mokro
(80 b.)
Hluk
(30 b.)
Spotreba
(20 b.)
Continental PremiumContact 5
153 50 68 22 13
Goodyear EfficientGrip Performance
148 50 62 23 13
Falken Ziex ZE914 Ecorun
144 47 59 23 15
4. Hankook K125 Ventus Prime 3
 

144 47 57 25 15
5. Nokian Line
141 44 61 21 15
6. Vredestein Sportrac 5
137 47 54 22 14
7. Nankang Greensport ECO 2
133 42 52 22 17
8. Cooper Zeon 4xS Sport
132 48 47 22 15
9. Sunny SH220
129 38 47 24 20
10. Toyo Proxes CF2
 

127 44 42 26 15
11. Michelin Latitude Tour HP
124 37 53 23 11

zdroj: https://www.ace.de/nc/ratgeber/fahrberichte/fahrberichte-artikel/artikel/sommerreifentest-21560-r17/