Test zimných pneumatík 225/50 R17 ADAC 2021

21.9.2021

Povinnosť zimného obutia sa blíži míľovými krokmi, a tak ADAC zverejnil v poradí už druhý test pneumatík pre nadchádzajúcu sezónu. Inžinieri tejto organizácie tentoraz preverili jazdné vlastnosti 18 modelov v rozmere 225/50 R17, ktoré vodiči obúvajú prevažne na vozidlá strednej triedy. Len 3 plášte získali známku odporúčané a 2 boli označné ako zdraviu nebezpečné. Prezradíme, že sa jedná opäť o čínske značky.


ADAC varuje: Čína sa dvakrát nevyplatí!


Časy, kedy vodiči obúvali lacné plášte z Číny vo veľkom, sú zdá sa úplne preč. Vplyvom pandémie koronavírusu totiž za posledný rok a pol prišli o jedinú výhodu, kvôli ktorej ľudia často riskovali svoje bezpečie na cestách. Hovoríme samozrejme o cene. Nedostatok surovín a drahá námorná doprava núti výrobcov nekvalitných pneu zdražovať natoľko, že len ťažko môžu konkurovať európskym značkám v ekonomickej triede. A to je viac než dobre! Ako totiž ukazujú najnovšie výsledky nemeckej organizácie ADAC, čínske plášte vás môžu stáť aj život. Andreas Müller a Martin Brand – inžinieri poverení testovaním pneu, namerali pri modeloch Goodride Z-507 Zuper Snow a Linglong Green-Max Winter UHP až alarmujúce nedostatky čo sa týka bezpečnosti. Napríklad pri jazde na mokrom asfalte v 80 kilometrovej rýchlosti Linglong zastaví až po 43 metroch. Priemerná brzdná dráha je pritom iba 37 metrov. Pre lepšiu predstavu, v momente keď najlepšie pneumatiky testu už stoja na mieste, s čínskymi pneu Linglong pôjdete stále 40 kilometrovou rýchlosťou. Inžinieri navyše prechádzali testovacou traťou s 25 sekundovým oneskorením oproti priemernému času kvôli zlej ovládateľnosti na snehu. To sú skrátka výsledky, ktoré jasne ukazujú, že čínske pneu vás môžu vyjsť veľmi draho.

Najlepšou pneumatikou na snehu je s hodnotením 1,5 americká značka Dunlop Winter Sport 5. Vďaka absolútnej priľnavosti pocítite aj v prudkých zákrutách perfektnú stabilitu, ktorá sa spoločne s výbornou ovládateľnosťou postará o maximálny zážitok z jazdy. Dunlop ale ukazuje svoje silné stránky aj na suchej a mokrej vozovke. Odvod vody je okamžitý, brzdná dráha krátka. Pripočítajte si k tomu veľmi nízku spotrebu paliva so známkou 1,7 a máte víťaza tohtoročnej zimy.

Vybrať e-shop


Druhé miesto:

Michelin Alpin 6

Ďalšou pneumatikou, ktorú inžinieri organizácie ADAC odporúčajú, je francúzska Michelin Alpin 6. Tá predvádza veľmi vyváženú jazdu vo všetkých disciplínach a vyniká veľmi vysokým kilometrovým nájazdom. Najlepšie sa jej darí na suchej a mokrej ceste. Michelin inžinieri odporúčajú aj kvôli technológii špeciálnych drážok, ktoré sa pri úbytku vzorky rozširujú. Plášte tak jazdia rovnako dobre až do úplného opotrebovania.

Vybrať e-shop

Najvyváženejšou pneumatikou testu je americká Goodyear UltraGrip Performance+. Značka si totiž zobrala to najlepšie od Dunlopu a Michelinu, a tak ponúka nielen spoľahlivé jazdné vlastnosti na snehu, ale aj na mokrej a suchej ceste. Z hľadiska kilometrového nájazdu a spotreby paliva tiež patrí k najlepším dezénom testu.

Vybrať e-shop


Štvrté miesto:

Kleber Krisalp HP3

Aj keď pneumatika Kleber Krisalp HP3 získala len známku uspokojivé, nezostáva nám nič iné, než obutie odporučiť. A to za predpokladu, že hľadáte spoľahlivé plášte za nízku obstarávaciu cenu. Kleber z koncernu Michelin totiž spadá do ekonomickej triedy, takže sa hravo vyrovná cenám lacných čínskych značiek... a pritom toho ponúka viac než dosť. To napokon dokazuje aj pri disciplínach na snehu, kde sa s celkovou známkou 1,7 stala 3. najlepšia pneu testu. Pokiaľ vás to stále nepresvedčilo, pozrite aj na konečné poradie. Kleber totiž za sebou nechal také modely, ako sú Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact TS 860 alebo Nokian WR SnowProof.

Vybrať e-shop


Tabuľka s výsledkami testu


(0,5 - 1,5 príkladné), (1,6 - 2,5 dobré), (2,6 - 3,5 uspokojivé), (3,6 - 4,5 dostatočné), (od 4,6 nedostatočné)

Dezén Vybrať e-shop Hodnotenie
ADAC
Sucho
(15 %)
Mokro
(30 %)
Sneh
(20 %)
Ľad
(10 %)
Hluk
(5 %)
Spotreba
(10 %)
Opotrebenie
(10 %)
Dunlop Winter Sport 5
 

2,3 2,4 2,5 1,5 2,5 3,4 1,7 2,5
Michelin Alpin 6
 

2,3 2,1 2,3 2,4 2,2 3,1 2,2 1,5
Goodyear UltraGrip Performance +
 

2,5 2,5 2,5 2,2 2,5 3,0 2,2 2,5
4. Kleber Krisalp HP3
2,7 2,4 2,7 1,7 2,2 2,8 2,0 2,5
5. Bridgestone Blizzak LM005
3,0 1,9 1,6 2,8 2,4 3,3 2,0 3,0
6. Continental WinterContact TS 860
 

3,0 3,0 1,9 2,1 2,2 3,0 1,9 2,5
7. Nexen Winguard Sport 2
3,0 2,8 2,8 2,6 2,1 2,7 2,4 3,0
8. Vredestein Wintrac Pro
3,0 2,3 2,3 2,2 2,5 3,4 2,0 3,0
9. Esa+Tecar SuperGrip Pro
3,1 3,1 2,8 2,1 2,3 3,1 1,4 2,5
10. Sava Eskimo HP2
 

3,1 3,0 3,1 2,2 2,4 4,0 1,9 2,5
11. Fulda Kristall Control HP 2
 

3,2 3,2 3,0 2,4 2,5 3,7 1,8 2,5
12. Firestone Winterhawk 4
3,3 3,3 2,1 1,9 2,1 2,9 2,2 2,5
13. Nokian WR SnowProof
 

3,3 2,2 3,3 2,7 2,1 2,8 1,9 2,5
14. Pirelli Winter 210 SottoZero III
 

3,3 3,3 2,9 1,6 3,0 3,6 2,3 2,5
15. Toyo S944 Observe
3,3 2,5 3,3 2,9 2,1 3,4 2,4 3,0
16. Maxxis Premitra Snow WP6
3,4 2,1 2,3 3,4 2,8 3,4 2,2 3,0
17. Goodride Z507 Zuper Snow
5,5 3,8 3,3 5,5 3,1 3,8 2,1 3,5
18. Linglong Greenmax Winter
5,5 3,5 5,5 2,2 2,4 3,3 2,3 2,5

zdroj: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/225-50-r17/