Tretí tohtoročný test od nemeckého AutoBildu by sme mohli označiť aj ako test dvanástich zimných nízkoprofilových pneumatík pre športové vozidlá.
Do nízkoprofilových pneumatík radíme všetky pneu s výškou bočného profilu 40 a menej. Teda napríklad aj práve testovaný rozmer 225/40 R18. U týchto plášťov je bočný profil 40% z 225 milimetrov, čo v prepočte znamená "iba" 90 mm. Výška bočného profilu má podstatný vplyv na jazdné vlastnosti pneumatiky.
Jednoznačnou výhodou je vďaka tuhej bočnici zvýšená priľnavosť a lepšia ovládateľnosť. Oproti tomu pneu s vyšším bočným profilom majú väčšiu styčnú plochu s vozovkou a tým lepšie skracujú brzdnú dráhu na mokrom a aj suchom povrchu. Hlavnou nevýhodou je vyššie riziko defektu na deravých vozovkách alebo pri nabehnutí na ostrejšie predmety. Pri jazde sú hlučnejšie a viac cítite nerovnosti na vozovke. Hlavným dôvodom, prečo sú nízkoprofilové pneumatiky obľúbené je estetika. Kombinácia krásnych liatych kolies a nízkoprofilových pneumatík dodáva autu športový nádych. Poďme sa pozrieť, ktoré pneumatiky ponúkajú bezpečnosť a potešenie z jazdy v testovanom rozmere.
AutoBild otestoval všetkých dvanásť zimných pneumatík v klasických disciplínach: brzdná dráha, priľnavosť pri jazde na snehu, mokrej a suchej vozovke. Ďalej premeral valivý odpor a komfort pneu. Záverom testu sa dá povedať, že zimné pneumatiky sú vďaka neustálemu vývoju stále lepšie a lepšie, najmä na mokrých a suchých svahoch. Prvých päť dezénov získalo hodnotenie "príkladné", teda pečať schválenie. Ponúkajú pôsobivý výkon a zaisťujú bezpečnú jazdu v zimnom období.
Pneumatika Blizzak LM005 od výrobcu Bridgestone zbiera jedno ocenenie za druhým takmer v každom teste, ktorý tento rok vyšiel. Aj teraz bola medzi testovanými dezénmi jasnou jednotkou. Zo silných stránok Auto Bild uvádza športovú, dynamickú ovládateľnosť pri jazde na snehu a na mokrom povrchu. Ďalej je to precízne riadenie a dobrá spätná väzba či celkovo výborné zimné vlastnosti. Jediným nedostatkom je priemerný komfort, tým ale trpí väčšina nízkoprofilových pneu.
Víťaz z prémiového segmentu je všestrannou pneumatikou s vynikajúcimi zimnými vlastnosťami. Cenovo prijateľná pneu vzhľadom k výbornému výkonu, ktorý zaistí bezpečie pri jazde.
Novinka pre tohtoročnú zimnú sezónu Hankook Winter i * cept Evo 3 si hneď zaslúži rešpekt a pochvalu od AutoBildu za spoločné druhé miesto s Michelin Pilot Alpin 5. Podobne ako víťaz, aj druhý dezén má výborné jazdné vlastnosti na mokrých a zasnežených svahoch. Môže sa tiež pochváliť špičkovou bezpečnosťou pri aquaplaningu. Pneumatika ponúka výborný pomer medzi výkonom a cenou.
Michelin Pilot Alpin 5 je bodovo zhodne druhé a uzatvára víťaznú trojicu z dvanástich testovaných pneu. Ide o zimný dezén s vysokou úrovňou výkonu za všetkých poveternostných podmienok. Pri riadení sa chová harmonicky a vyznačuje sa nízkym valivým odporom. Michelin je známy tým, že všetko úsilie pri vývoji venuje hlavne do výkonu s cieľom byť vždy prvý. Podľa toho stavia aj cenovú politiku: "Kto chce mať to najlepšie, musí si priplatiť".
Dezén | Vybrať e-shop | Hodnotenie AutoBild |
Sucho | Mokro | Sneh | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Bridgestone Blizzak LM005 | príkladné | 2 | 1- | 1- | |
![]() |
Hankook W330 Winter i*cept Evo 3 | príkladné | 2 | 1- | 2+ | |
![]() |
Michelin Pilot Alpin 5 | príkladné | 2+ | 2 | 1- | |
4. | Goodyear UltraGrip Performance + | príkladné | 2 | 2+ | 2+ | |
4. | Vredestein Wintrac Pro | príkladné | 2 | 1- | 2 | |
6. | Falken EuroWinter HS01 | dobré | 2- | 2+ | 1- | |
7. | Continental WinterContact TS 850 P | dobré | 2 | 2 | 2+ | |
8. | BFGoodrich G-Force Winter 2 | uspokojivé | 2- | 2- | 1- | |
9. | Maxxis Premitra Snow WP6 | uspokojivé | 2 | 2- | 2 | |
10. | Pirelli Winter 210 SottoZero III | uspokojivé | 2- | 2- | 2- | |
11. | Toyo S944 Observe | uspokojivé | 2 | 3+ | 2 | |
12. | Kumho WP71 WinterCraft |
podmienene odporúčané |
2- | 2+ | 3 |