Do tohtoročného testu celoročných pneumatík vybral AutoBild hneď 31 dezénov od rôznych výrobcov v rozmere 225/45 R17. Jedná sa o jeden z najpredávanejších rozmerov pre strednú triedu vozidiel. Z celkového množstva vzišla TOP desiatka dezénov a my si ukážeme, ktoré sú pre vás vhodné a o ktoré sa radšej nezaujímať.
Prvé kolo brzdných skúšok na mokrom a suchom podklade oddelilo kvalitu od flops. Najlepšie pneumatiky v testovacom poli mali brzdnú dráhu menšiu ako 90 metrov. Naopak tie najhoršie viac ako 100 metrov. Rozdiel v kvalite je poznať pri porovnaní najlepšej a najhoršej pneumatiky pri mokrom brzdení. Tu dosiahol Bridgestone Weather Control A005 najkratšiu brzdnú dráhu, v rýchlosti 100 km/h zastaví po 46,3 metroch. Naproti tomu prepadák značky King Meiler s dezénom All Season Tact AS1 vyžaduje 62,2 metrov - teda o 15 metrov viac.
Do hlavného testu prešlo len desať pneumatík s najkratšou brzdnou dráhou. Najdôležitejšie skúšobné disciplíny sú testy na mokrých a suchých povrchoch a samozrejme tiež testy na snehu a ľade. Test opotrebenia pneu, ktorý je tiež pre vodičov zásadný, je riešený inžiniermi IFV (spoločnosť pre vodičské testy). Táto skúška opotrebovania sa vykonáva na vzdialenosť 12 000 kilometrov. Poďme si ukázať to najlepšie z testu.
Celkovo najlepší výsledok, teda označenie "príkladný", dosiahol dezén CrossClimate +. Pneumatika od značky Michelin si poradila veľmi dobre v teste na mokrom, suchom i zasneženom povrchu. Zároveň je najlepšie hodnotená, čo sa týka nájazdu - v teste opotrebenia získala najlepšiu známku. Ostatne sa Michelin už dlhodobo snaží získať vodiča na svoju stranu na základe tvrdenia, že ich pneumatiky sú z dlhodobého hľadiska stále, tzv. bez vplyvu zmenšujúcej sa výšky dezénu na vlastnosti pneumatiky a vysoký nájazd.
Michelin potvrdzuje, že to čo tvrdí, vie tiež previesť do praxe. CrossClimate + je výbornou voľbou z hľadiska bezpečnosti aj kilometrového nájazdu. Síce si oproti konkurencii priplatíte, ale budete mať pneumatiky, ktoré vás nesklamú na snehu, v daždi, ani na rozpálenom slnku.
Druhú priečku a tiež označenie "príkladný" získala značka Vredestein s celoročným dezénom Quatrac Pro. Pneumatika získala výborné hodnotenie vo všetkých disciplínach s menším výkyvom u jazdy na mokrom povrchu. Samotný výrobca dodáva, že tento dezén je určený ako pre osobnú strednú triedu vozidiel, tak pre športové autá vrátane SUV.
Dezén Vredestein Quatrac Pre sľubuje výborný výkon za prijateľnú cenu. Je to prvá celoročná pneumatika zameraná predovšetkým na segment UHP (Ultra High Performance) pýšiacu sa talianskym dizajnom.
Už druhýkrát získal Goodyear Vector 4Seasons 2 v teste celoročných pneumatík tretiu priečku. Pneumatika preukázala, že aj rozmer 225/45 R17, rovnako tak ako 175/65 R14 z testu v roku 2018, patrí medzi to najlepšie, čo celoročné pneumatiky môžu ponúknuť. V súhrnnom výsledku je tento dezén označený ako "dobrý", teda v súčte má o niečo horšie vlastnosti ako prvé dve pneumatiky. Spôsobila to hlavne strata bodov pri jazde na suchej trati.
Vector 4Seasons 2 je výborná celoročná pneumatika s inovatívnou technológiou Weather Reactive, ktorá dodáva skvelé jazdné vlastnosti po celý rok. Dlhší kilometrový nájazd radí pneumatiku do kategórie "šetrné k životnému prostrediu".
Dezén | Vybrať e-shop | Hodnotenie AutoBild |
Sucho | Mokro | Sneh | Prevádzkové náklady |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Michelin CrossClimate+ | príkladné | 2+ | 2 | 2+ | 1 | ||
Vredestein Quatrac Pro | príkladné | 2 | 2+ | 1- | 2- | ||
Goodyear Vector 4Seasons 2 | dobré | 2- | 2 | 1- | 1- | ||
4. | Continental AllSeasonContact | dobré | 2- | 2 | 2+ | 1- | |
5. | Hankook H750 Kinergy 4S 2 | dobré | 2 | 2- | 1- | 2 | |
6. | Nexen N'Blue 4 Season | dobré | 2 | 2- | 2 | 2+ | |
7. | Maxxis Premitra All Season AP 3 | dobré | 2+ | 2- | 2 | 2- | |
8. | Kumho HA31 Solus 4S | uspokojivé | 3+ | 2- | 2 | 2+ | |
9. | Bridgestone Weather Control A005 Evo | uspokojivé | 2+ | 2 | 3+ | 3 | |
10. | Cooper Discoverer All Season | neodporúčané | 2- | 3 | 2- | 2- |