Test celoročných pneumatík 215/65 R17 AutoBild 2021

3.9.2021

Že sú celoročné pneumatiky praktické a šetria peniaze, už zrejme nikto nespochybňuje. Akonáhle ale začnú vodiči diskutovať na tému sezónne obutie verzus celoročné pneu, schyľuje sa k problému. Redaktori magazínu AutoBild však prichádzajú s revolučným názorom: Celoročné pneumatiky sú budúcnosťou prezutia! A svoje tvrdenia sa rozhodli obhájiť hneď v najnovšom teste SUV pneu 215/65 R17. Podarí sa im uspieť?

Hoci celoročné pneumatiky patria stále ku kontroverzným témam, vyzerá to, že za posledné roky „ušli“ veľký kus cesty. Nielenže dnes patrí k najrýchlejšie rastúcemu segmentu obutia, no s miernymi zimami v mestách a zvyšujúcou sa infláciou dávajú čoraz väčší zmysel. O to viac, keď ušetríte čas aj peniaze späté so sezónnym prezúvaním. Podľa výsledkov najnovšieho testu navyše vodiči nájdu na trhu už aj modely, ktoré ich v typicky českých podmienkach podržia na ceste rovnako bezpečne bez ohľadu na počasie. Majitelov stredne veľkých SUVéčok podľa nás ale najviac poteší, že víťazom sa stala pneumatika strednej triedy. Celá sada totiž vyjde o 100 € lacnejšie ako prémiové značky. Schválne, tipnite si, o akého výrobcu ide. Napovieme, že pochádza z Južnej Kórey.


Čínu nebrať!


Čínske pneumatiky Imperial All Season Driver za „výhodnú“ cenu opäť potvrdzujú, že na niektorých veciach sa naozaj neoplatí šetriť. Plášte totiž pri nedotáčavosti absolútne ignorujú povely volantom, na mokrom povrchu brzdia až príliš dlho a ešte k tomu nedržia v zákrutách. Sadu síce zaobstaráte skoro o 120 € lacnejšie ako tú víťaznú. Keď ale dôjde na krízové ​​situácie a poslednou ochranou pred fatálnou kolíziou sú práve jazdné vlastnosti pneumatík, mohlo by vás to vyjsť veľmi draho.


Ako sa testovalo


Komisári pre test anonymne nakúpili 10 celoročných modelov zo všetkých cenových tried a otestovali ich v 4 disciplínach: na snehu, mokrom a suchom povrchu a nakoniec zmerali valivý odpor. Ako testovacie vozidlo im poslúžil VW Tiguan. Každý plášť potom hodnotili známkami 1+ (najlepšie) až 5 (najhoršie).

Ak ste niekedy počuli, že lacné pneumatiky nemôžu byť najlepšie, potom ste sa mýlili. Teda aspoň v porovnaní s prémiovými značkami. Absolútnym víťazom testu sa totiž stal dezén strednej triedy od juhokórejského výrobcu Hankook. Celoročné plášte Hankook Kinergy 4S 2 bodujú vo všetkých disciplínach, a to či už ide o brzdenie na mokrom povrchu alebo trakciu v zasneženom kopci. Vďaka spoľahlivým vlastnostiam na suchu a presnej ovládateľnosti si tak pripisujú víťazstvo, ktoré celoročné pneu strednej triedy vyhrávajú len málokedy. Za spomenutie tiež stojí nízky valivý odpor a oveľa nižšia cena oproti prémiovej konkurencii. To je za nás viac ako príjemný bonus.

Vybrať e-shop

Podľa komisárov má celoročná novinka Michelin CrossClimate 2 len jedinú slabinu – v zákrutách na mokrej vozovke reaguje len priemerne, čím vzniká nedotáčavosť. Celkovo ale ide o fantastický dezén, ktorý vyniká ukážkovou jazdou na suchých aj zasnežených svahoch a šetrí pri jazde palivo. Vďaka technológii EverGrip sú navyše pneumatiky Michelin rovnako bezpečné až do úplného opotrebenia. Úbytok vzorky totiž kompenzujú rozširujúce sa drážky, ktoré tak stále plnia svoju funkciu. Sme zvedaví, ako sa francúzskej novinke bude dariť v ďalších testoch.

Vybrať e-shop

Aj keď je model Vector 4Seasons 3 považovaný motoristickými magazínmi aktuálne za najlepšiu celoročnú pneumatiku, vo verzii pre SUV končí až na treťom mieste. Napriek tomu sa jedná o skvelú pneumatiku, ktorá stráca body len na suchom povrchu. Akonáhle ale pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons 3 vytiahnete na zaviate cesty či do mesta s premrznutým asfaltom a hromadou snehovej brečky, spoznáte okamžite ich prednosti. Plášte sú maximálne všestranné. Poteší tiež vysokým kilometrovým nájazdom a nízkou spotrebou paliva.

Vybrať e-shop


Tabuľka s výsledkami testu


Dezén Vybrať e-shop Hodnotenie
AutoBild
Sucho Mokro Sneh
Hankook H750 Kinergy 4S 2
 

príkladné 2 2+ 1-
Michelin CrossClimate 2
dobré 1- 2- 1-
Goodyear Vector 4Seasons 3
dobré 2- 2+ 2
4. Continental AllSeasonContact
 

uspokojivé 2- 1- 1-
5. Bridgestone Weather Control A005 Evo
uspokojivé 2- 2+ 2+
6. Vredestein Quatrac Pro
 

uspokojivé 2 2+ 2-
7. Pirelli Cinturato All Season Plus
uspokojivé 2 2- 2+
8. Maxxis Premitra All Season AP 3
uspokojivé 2 2- 2
9. Cooper Discoverer All Season
uspokojivé 2- 2 2-
10. Imperial All Season Driver
 

neodporúčané 3+ 4 3+

zdroj: https://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2021-215-65-r-17-20519765.html