Test desiatich celoročných pneumatík v porovnaní s jednou čisto zimnou pneumatikou bude odpoveďou na otázku, či sú celoročné pneu vhodné aspoň ako alternatíva alebo úplne výkonom zastúpia klasické zimné pneumatiky.
Referenčnou čisto zimnou pneumatikou, s ktorou sa výsledky celoročných pneu porovnávajú, je Continental WinterContact TS 860 (výherca radu zimných testov pneumatík). Všetky testované pneumatiky boli zakúpené anonymne, aby sa predišlo vplyvu zo strany jednotlivých výrobcov.
Testované celoročné dezény dosahujú v jednotlivých disciplínach veľmi dobré výsledky a niekedy dokonca dokážu konkurovať najlepším zimným pneumatikám. V celkovom súčte všetkých vlastností sa ale stále ukazujú ako kompromisné riešenie. Dobrá celoročná pneumatika môže byť viac než len núdzové riešenie a zaistí bezpečnú dopravu aj počas zimy. Odporučiť sa dá pre tých, ktorí zvyčajne jazdia na krátke vzdialenosti mimo horských oblastí a chcú sa ušetriť sezónnej výmeny a súvisiacich nákladov.
Celkový víťaz testu Michelin CrossClimate+ ukazuje najpresvedčivejšie výkony spomedzi testovaných dezénov. Na snehu má dobrý výkon pri jazde po rovine, ale slabý pri zatáčaní. Na mokrej vozovke je veľmi vyvážený a nemá problém ani s rýchlou jazdou. Aj pri otáčaní a zatáčaní sa chová stabilne a bezpečne. Na suchu dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu.
Goodyear Vector 4Seasons 2 vyšiel z testu ako dvojka. Avšak hneď musíme dodať, že na snehu mal lepšie výsledky, a to hlavne vysokú trakciu, než testované čisto zimné pneu od Conti. Na mokrom povrchu bol tiež najlepší v brzdnej dráhe a s výbornou priľnavosťou. Na suchom povrchu trpí dlhšou brzdnou dráhou a ťažším otáčaním, ale zato má nízky valivý odpor.
Tretí BFGoodrich G-Grip All Season 2 ukazuje silu koncernu Michelin, pod ktorý spadá a z ktorého čerpá technologické know-how. Nie je teda náhodou, že výsledky z testu sú veľmi podobné dezénu CrossClimate+ a líšia sa skôr z hľadiska vyladenia, kedy G-Grip All Season 2 trpí celkovo menšou priľnavosťou. Na snehu je vedenie vozidla aj brzdná dráha dobrá, horšia je ale reakcia na zmenu smeru a spätná väzba. Na mokrom povrchu zvláda aquaplaning bez zmeny reakcie pri riadení. Aj na suchom povrchu je veľmi stabilný. Správanie je spontánne s bezpečným držaním vozovky a veľmi nízkym valivým odporom.
Dezén | Vybrať e-shop | Hodnotenie AutoZeitung |
Sucho
(150 b.) |
Mokro
(150 b.) |
Sneh
(150 b.) |
|
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Michelin CrossClimate+ | 358 | 138 | 124 | 96 | |
![]() |
Goodyear Vector 4Seasons 2 | 354 | 110 | 118 | 126 | |
![]() |
BFGoodrich G-Grip All Season 2 | 345 | 111 | 123 | 111 | |
4. | Nokian WeatherProof | 337 | 108 | 95 | 134 | |
5. | Uniroyal AllSeasonExpert 2 | 321 | 95 | 103 | 123 | |
6. | Vredestein Quatrac 5 | 302 | 116 | 98 | 88 | |
7. | Falken EuroAll Season AS200 | 284 | 82 | 112 | 90 | |
8. | Pirelli Cinturato All Season Plus | 281 | 104 | 110 | 67 | |
9. | Hankook H750 Kinergy 4S 2 | 278 | 111 | 85 | 82 | |
10. | Toyo Celsius | 270 | 103 | 79 | 88 |